Рішення виконавчого комітету Білобожницької сільської ради "Про створення та організацію роботи консультаційних пунктів з питань цивільного захисту"
БІЛОБОЖНИЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
ЧОРТКІВСЬКОГО РАЙОНУ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
РІШЕННЯ
23 липня 2024 року с. Білобожниця № 110
Про створення та організацію роботи консультаційних пунктів
з питань цивільного захисту
Відповідно до статей 19, 20, 21, 40, 42 Кодексу цивільного захисту України, постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях» з метою підвищення ефективності просвітницько-інформаційної роботи і пропаганди знань з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях серед населення, що не зайняте у сферах виробництва та обслуговування, керуючись статтею 36, підпунктом 2 пункту «б» частини першої статті 38, статтею 52 та частиною 6 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Білобожницької сільської ради ради,
1. Створити консультаційні пункти з питань цивільного захисту при Білобожницькій сільській раді (далі – консультаційні пункти) ( додаток 1).
2. Призначити відповідальних осіб за роботу консультаційних пунктів для проведення інформаційно-просвітницької роботи з населенням щодо питань захисту і дій в умовах надзвичайних ситуацій, інформування населення про заходи реагування у разі виникнення надзвичайних ситуацій, створення умов для оволодіння громадянами навичками користування найбільш поширеними засобами захисту і надання першої само – та взаємодопомоги при Білобожницькій сільській раді:
2.1. у приміщенні Білобожницької сільської ради за адресою: вул.Л.Українки,34 с.Білобожниця - Начальник відділу житлово-комунального господарства, економічного розвитку, інфраструктури та цивільного захисту
Білобожницької сільської ради Івана Браткова та директор КП «Білобожниця»- Володимира Скорого;
2.2. у приміщенні адмінбудівлі Джуринського старостинського округу за адресою: вул.Незалежності,3 с.Джурин - спеціаліста відділу «Центр надання адміністративних послуг» сільської ради Ольгу Блаженко;
- у приміщенні адмінбудівлі Буданівського старостинського округу за адресою: вул.Міцкевича,9, с.Буданів – старосту старостинського округу – Андрія Дембіцького;
3. Затвердити Положення про консультаційні пункти з питань цивільного захисту при Білобожницькій сільській раді (додаток 2).
4. Затвердити функціональні обов’язки працівників консультаційного пункту Білобоженицької сільської ради (додаток 3).
4. Затвердити План роботи консультаційних пунктів з питань цивільного захисту Білобожницької сільської ради на 2024 рік (додається 4).
5. Відповідальним за організацію роботи консультаційних пунктів з питань цивільного захисту при Білобожницькій раді призначити Івана Браткова – начальника відділу житлово-комунального господарства, економічного розвитку, інфраструктури та цивільного захисту Білобожницької сільської ради.
6. Матеріально-фінансове забезпечення щодо обладнання консультаційного пункту покласти на начальника відділу планування, обліку та бухгалтерської звітності сільської ради ( Юзеньків Г.З.)
7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на секретаря сільської ради Задорожну Н.В.
Сільський голова Віктор ШЕПЕТА
ЗАТВЕРДЖЕНО
Додаток 1
рішення виконавчого
комітету Білобожницької сільської ради
від 23.07.2024 року № 110
СПИСОК
консультаційних пунктів з питань цивільного захисту
при Білобожницькій сільській раді
№ з/п |
Назва підприємства, установи, організації |
Місце розташування |
Контактний телефон |
1 |
У приміщенні Білобожницької сільської ради (відділ архітектури та земельних відносин сільської ради) |
вул. Л.Українки,34 |
|
2. |
Центр надання адміністративних послуг Білобожницької сільської ради |
вул. Л.Українки,34 |
|
3. |
Старостинський округ с.Джурин |
вул. Незалежності,3 |
|
4. |
Старостинський округ с.Буданів |
вул. Міцкевича,9 |
|
Секретар виконавчого комітету
сільської ради Наталія ГРИЦИК
ЗАТВЕРДЖЕНО
Додаток 2
рішення виконавчого
комітету Білобожницької сільської ради
від 23.07.2024 року № 110
ПОЛОЖЕННЯ
про консультаційні пункти
з питань цивільного захисту
при Білобожницькій сільській раді
1. Загальні положення
1.1. Положення визначає порядок створення та організації роботи консультаційних пунктів з питань цивільного захисту при Білобожницькій сільській раді (далі - консультаційні пункти). Консультаційні пункти є осередком просвітницько-інформаційної роботи і пропаганди знань з питань цивільного захисту та дій у надзвичайних ситуаціях серед населення Білобожницької територіальної громади.
.
1.2. Діяльність консультаційних пунктів організовується відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 444 (із змінами), Організаційно-методичних вказівок з підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях на 2022-2023 роки, затверджених наказом ДСНС України від 14.12.2021 № 821, Методичних рекомендацій щодо порядку створення, обладнання та забезпечення функціонування консультаційних пунктів з питань цивільного захисту при сільських (селищних) радах, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 07.06.2011 № 587, інших нормативно-правових і організаційно-розпорядчих актів, що регламентують підготовку населення до дій у надзвичайних ситуаціях.
1.3. Через консультаційні пункти забезпечується консультування населення у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру.
1.4. У повсякденній діяльності консультаційні пункти керуються даним Положенням.
1.5. Кожен консультаційний пункт повинен обслуговувати територію, на якій мешкає не більше 1500 – 2000 громадян, не зайнятих у сфері виробництва
та обслуговування. Населення, яке мешкає у власних будинках, закріплюється для навчання за відповідними консультаційними пунктами за територіальним принципом. Населення, що проживає в квартирах, закріплюється за житлово-експлуатаційними організаціями незалежно від форм власності.
1.6. Консультаційно-методична допомога з організації роботи консультаційних пунктів здійснюється працівниками навчально-методичного центру цивільного захисту, що здійснюють свою діяльність на території Тернопільської області.
1.7. Перелік приміщень, які виділені для розташування консультаційних пунктів, особи з питань цивільного захисту, які відповідають за організацію роботи консультаційних пунктів, порядок забезпечення консультаційного пункту необхідним майном, літературою, навчальними посібниками і технічними засобами визначається відповідним рішенням виконавчого комітету Білобожницької сільської ради.
1.8. Надання консультацій здійснюється в межах повноважень посадовими особами апарату Білобожницької сільської ради, її виконавчого комітету, інших виконавчих органів ради, які залучаються до роботи у консультаційних пунктах рішенням виконавчого комітету сільської ради за поданням відповідального за організацію роботи консультаційних пунктів – начальника відділу житлово-комунального господарства, економічного розвитку, інфраструктури та цивільного захисту Білобожницької сільської ради
1.9. Діяльність консультаційних пунктів ґрунтується на принципах верховенства права, законності, відкритості, забезпечення якості безоплатної консультаційної допомоги.
2. Завдання консультаційних пунктів та їх кадрове забезпечення
2.1. Головними завданнями консультаційних пунктів є:
участь у підготовці населення, не зайнятого у сфері виробництва та обслуговування, з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях за тематикою консультацій, рекомендованою ДСНС України;
сприяння розвитку громадської свідомості щодо особистої та колективної безпеки;
підвищення рівня морально-психологічного стану громадян в умовах загрози виникнення і виникнення надзвичайних ситуацій.
2.2. Відповідно до покладених на них завдань консультаційні пункти
забезпечують:
3
2.2.1. Доведення до непрацюючого населення правил та рекомендацій щодо:
- дій в умовах надзвичайних ситуацій та проявів терористичних актів;
- застосування засобів індивідуального та колективного захисту;
- надання першої медичної само- та взаємодопомоги постраждалим;
- поведінки в несприятливих побутових і нестандартних ситуаціях;
- забезпечення особистої та колективної безпечної життєдіяльності в різні пори року.
2.2.2. Створення умов для самостійного вивчення населенням матеріалів посідників, пам’яток, іншого друкованого навчально-інформаційного матеріалу, перегляду та прослуховування спеціального циклу теле та радіопередач.
2.2.3. Надання інформації населенню щодо прав та обов’язків громадян України у сфері цивільного захисту.
2.2.4. Участь в інформаційно-просвітницькій роботі та пропаганді знань серед населення з питань заходів цивільного захисту, які сплановані та проводяться на території Тернопільської області, а також роз’яснення правил поведінки та дій в умовах виникнення надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуацій (організація та участь у виставках, змаганнях, оглядах-конкурсах, бесідах, вікторинах, виступах по радіо та телебаченню, поширення друкованої, аудіо та відео продукції тощо).
2.2.5. Участь у роботі Білобожницької сільської ради, її виконавчого комітету, інших виконавчих органів ради та громадських організацій щодо забезпечення високого рівня морально-психологічного стану непрацюючого населення в умовах загрози та при виникненні надзвичайних ситуацій, а також при ліквідації їх наслідків.
2.2.6. Доведення до мешканців конкретних повідомлень, що стосуються участі населення у заходах цивільного захисту за місцем проживання (дій за попереджувальним сигналом «Увага всім!», при проведенні евакуаційних заходів, інформації про місця знаходження захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) (далі-захисні споруди), пунктів видачі засобів індивідуального захисту тощо).
2.2.7. Постійне вивчення та освоєння передового перспективного досвіду щодо форм і методів просвітницько-інформаційної роботи та пропаганди знань.
2.2.8. Створення та удосконалення необхідної навчально-матеріальної бази.
2.3. Безпосередня відповідальність за організацію роботи консультаційних пунктів покладається на консультантів з питань цивільного захисту сільської ради.
Крім осіб, які безпосередньо відповідають за роботу консультаційних пунктів до проведення просвітницько-інформаційної роботи і пропаганди знань цивільного захисту серед населення можуть залучатися (за їх згодою) активісти з числа ветеранів цивільного захисту, викладачі нормативних дисциплін «Безпека життєдіяльності» та «Цивільний захист» вищих навчальних закладів, а також студенти старших курсів вищих навчальних закладів, медичний персонал, громадяни, які раніше пройшли повний курс навчання та мають необхідну підготовку).
2.4. Консультант, який безпосередньо організовує роботу консультаційного пункту, відповідає за планування заходів, які проводяться на пункті, зміст та своєчасне оновлення наочної інформації, організацію роботи консультантів з числа активістів цивільного захисту, стан навчально-матеріальної бази та зобов’язана:
розробляти та вести плануючі, облікові та звітні документи;
організовувати проведення консультацій з питань цивільного захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій за порядком та в обсязі, установленому розпорядженням селищного голови;
проводити інструктаж активістів;
забезпечувати необхідною літературою та приладами мешканців, які побажали самостійно вивчати питання щодо їх захисту та правильних дій в умовах надзвичайних ситуацій;
вести облік заходів, проведених з навчання непрацюючого населення у закріпленому за ним пунктом;
складати заявки на придбання навчального і наочного приладдя, технічних засобів навчання, літератури, вести їх облік, зберігання та своєчасне списання;
стежити за станом та порядком у приміщеннях, які використовуються для забезпечення консультаційної роботи;
брати участь у заходах просвітницько-інформаційної роботи з пропаганди знань серед населення з питань захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій.
2.5. Особа, яка безпосередньо організовує роботу консультаційного пункту, у встановлений термін проходить підготовку на територіальних курсах навчального центру.
3. Матеріально-технічне забезпечення діяльності консультаційних пунктів
3.1. Навчальну матеріально-технічну базу консультаційного пункту з питань цивільного захисту селищної ради складають:
інформаційно-довідковий куток з питань цивільного захисту, що забезпечує
доступне доведення до мешканців даної території необхідної інформації з питань цивільного захисту та повідомлень, розроблених на основі аналізу особливостей місцевих умов та ймовірних місцевих небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації;
окреме приміщення, призначене для проведення роз’яснювальної консультаційної роботи щодо дій в разі виникнення аварій, катастроф, стихійних лих і оснащене для цього наочними засобами навчання, спеціальною літературою, навчальними посібниками та іншим майном, необхідним для навчання.
3.2. Рішенням органу місцевого самоврядування для консультаційного пункту виділяється приміщення у адміністративній будівлі, яке оснащується необхідними меблями. Біля вхідних дверей консультаційного пункту розміщується табличка з надписом «Консультаційний пункт з питань цивільного захисту».
На видному місці розташовуються розпорядок дня, графік проведення консультацій, прізвища та телефони консультантів.
Засоби обладнання та оснащення консультаційного пункту повинні відповідати сучасним вимогам теорії та практики захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
Кожний відвідувач пункту повинен мати можливість отримати конкретну та вичерпну інформацію про ймовірні надзвичайні ситуації у районі його проживання, місця укриття та маршрути проходу до них, про адреси пунктів видачі засобів індивідуального захисту, порядок евакуації тощо.
3.3. Інформаційно-довідковий куток з питань цивільного захисту є обов'язковим елементом консультаційного пункту та являє собою окремий стенд з тематично оформленими планшетами.
Інформаційно-довідкові кутки розміщуються у легкодоступних для огляду місцях з масовим перебуванням людей адміністративного приміщення (коридори, холи, вестибюлі тощо).
3.4. Тематичний зміст планшетів інформаційно-довідкового кутка викладається зрозуміло, наочно, вкрай лаконічно та розміром шрифту, що забезпечує його легке застосування та включає:
пам'ятку щодо порядку зв'язку з екстреними службами, які діють за скороченими телефонними номерами (101, 102, 103, 104 тощо), та комунальними аварійними службами допомоги населенню;
карти-схеми селищної ради з інформацією про імовірні загрози техногенного характеру (аварії, катастрофи на потенційно – небезпечних підприємствах), наслідки яких можуть негативно впливати на життєдіяльність населення;
сигнали цивільного захисту (порядок оповіщення населення) в разі виникнення аварії, катастрофи або стихійного лиха, дії населення з отриманням таких сигналів або інформації;
рекомендації щодо засобів захисту від впливу небезпечних факторів імовірних загроз техногенного характеру та правил поведінки під час виникнення аварій та катастроф;
інформацію про імовірні загрози природного характеру (стихійні лиха) відповідно до пори року, наслідки яких можуть негативно впливати на життєдіяльність населення, що мешкає на території селищної територіальної громади та рекомендації щодо засобів захисту від впливу небезпечних факторів імовірних сезонних загроз природного характеру і правил поведінки під час стихійного лиха;
схему розміщення захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) (далі - захисні споруди), закріплення мешканців житлових будинків за захисними спорудами, маршрути висування населення до них, порядок отримання населенням засобів індивідуального захисту;
порядок проведення евакуації населення із схемою розміщення та адресами збірних евакуаційних пунктів, рекомендації щодо готовності населення до проведення евакуаційних заходів;
розклад роботи консультаційного пункту та порядок отримання консультаційної допомоги з питань цивільного захисту.
Зміст інформаційно-довідкового кутка сільської ради доповнюється
додатковими розділами:
рекомендаціями щодо захисту сільськогосподарських тварин, рослин і продуктів сільськогосподарського виробництва, продуктів харчування, фуражу і води (з урахуванням місцевої специфіки);
схемою організації створених при селищній раді позаштатних формувань цивільного захисту, їх завдання при проведенні рятувальних та інших невідкладних робіт. Під схемою розміщуються поіменні списки особового складу формувань з визначенням посад складу цивільного захисту і перелік закріпленого обладнання, інструменту та майна;
порядком дій позаштатних формувань цивільного захисту при ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території громади;
порядком організації прийому евакуйованого населення (в разі наявності таких завдань).
3.5. Для тематичного оформлення приміщення консультаційного пункту використовуються:
навчально-наочні посібники (плакати, стенди);
спеціальна навчальна література;
Крім того, для більшої наочності зон розповсюдження небезпечних факторів імовірних аварій на потенційно небезпечних об'єктах, роз'яснення
заходів цивільного захисту щодо укриття населення у захисних спорудах, його евакуації та екіпірування засобами захисту можуть застосовуватися макети
місцевості, що обслуговуються сільською радою, наявних на місцевості будівель і споруд.
3.6. Навчально-наочні посібники (плакати, стенди) розміщуються на стінах приміщення консультаційного пункту та можуть містити, з урахуванням місцевих особливостей, інформаційні матеріали такого змісту:
структура єдиної державної системи цивільного захисту (склад органів цивільного захисту, обов'язки центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування щодо цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій);
права і обов'язки громадян щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, обов'язки дорослого населення щодо захисту дітей;
правила особистої, пожежної та техногенної безпеки;
класифікація надзвичайних ситуацій;
життєзабезпечення населення в надзвичайних ситуаціях;
засоби захисту органів дихання і шкіри (засоби індивідуального захисту);
укриття населення в захисних спорудах;
медичний захист;
дозиметричний і хімічний контроль;
інші інформативні матеріали, які розкривають зміст заходів захисту населення і територій відповідного регіону.
3.7. Спеціальна навчальна література, призначена для самостійної роботи відвідувачів консультаційного пункту повинна бути представлена:
навчальними посібниками з питань цивільного захисту;
виписками із законодавчих та нормативних актів з питань захисту населення і територій та безпеки життєдіяльності;
пам'ятками та рекомендаційними брошурами з питань охорони життя і здоров'я людини у надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуаціях;
підшивками спеціалізованих журналів і газет.
3.8. Технічні засоби навчання: телевізор, відеоапаратура, комп'ютер з електронною базою спеціалізованих видань та доступом до мережі Інтернет, прийомні пристрої дротового та ефірного віщання тощо.
3.9. Навчальне майно: засоби індивідуального захисту, які рекомендовані для застосування на території чи об'єкті, що обслуговується консультаційним пунктом; засоби пожежогасіння; засоби надання першої медичної допомоги; медичні муляжі та багатофункціональні тренажери для навчання навичкам надання першої допомоги; радіометри та дозиметри побутові.
Кількість зразків навчального майна консультаційного пункту визначається його умовами.
3.10. Обов'язки із розроблення та впровадження стенду інформаційно-довідкового кутка та навчально-наочних посібників приміщення консультаційного пункту (далі - навчально-наочні посібники) покладаються на консультантів.
3.11. Матеріальні та фінансові витрати, пов'язані з видділенням та утриманням приміщень консультаційного пункту, їх обладнанням та оснащенням необхідною навчальною матеріально-технічною базою здійснюються за рахунок місцевого бюджету та спонсорських коштів.
IV. Організація роботи консультаційних пунктів
4.1. Робота консультаційних пунктів здійснюється за річним планом роботи пункту та організаційно-розпорядчими документами з підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях.
4.2. У річному плані визначаються основні заходи консультаційної та просвітницько-інформаційної роботи з пропаганди знань серед населення з питань цивільного захисту та дій у надзвичайних ситуаціях, а також заходи щодо удосконалення навчально-матеріальної бази пункту.
План роботи консультаційного пункту розробляється та підписується особою, яка безпосередньо відповідає за його роботу, погоджується селищним головою.
Консультаційна робота з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності працівниками пункту здійснюється згідно з графіком їх роботи на місяць.
4.3. Навчання населення, не зайнятого у сфері виробництва та обслуговування, здійснюється шляхом:
проведення консультацій з питань захисту та дій в умовах можливих надзвичайних ситуацій за рекомендаціями щорічних Організаційно-методичних вказівок з підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях;
проведення інформаційних та агітаційних заходів (бесід, лекцій, вечорів питань і відповідей, показів діафільмів, відеофільмів тощо);
розповсюдження та читання пам'яток, листівок, посібників, прослуховування радіопередач, перегляд та прослуховування спеціальних відео- та аудіоматеріалів з тематики захисту населення;
забезпечення умов для самостійного вивчення населенням правил поведінки та дій в умовах надзвичайних ситуацій за рекомендованою працівниками пункту літературою та за їх консультаційною допомогою;
проведення представницьких заходів (днів професійних свят, змагань, оглядів-конкурсів тощо);
участі у тренуваннях з цивільного захисту та захисту від надзвичайних ситуацій.
4.4. Консультаційні пункти можуть використовуватися для доведення до мешканців конкретних повідомлень, що стосуються їх участі у заходах цивільного захисту за місцем проживання (дій за попереджувальним сигналом "Увага всім!", при проведенні евакуаційних заходів, укритті у захисних спорудах, видачі засобів індивідуального захисту тощо).
4.5. При проведенні консультацій на пунктах обов'язково надається інформація про потенційну небезпеку, що характерна для місць проживання населення та методи реагування на неї. Особливу увагу необхідно звертати на громадян, які проживають поряд з потенційно небезпечними об'єктами та у сільській місцевості, а також на дітей та соціально незахищені верстви населення.
Керівники потенційно небезпечних об'єктів надають через консультаційні пункти постійну та оперативну інформацію населенню, яке проживає в зонах можливого ураження, про стан їх захисту, методи й способи забезпечення безпеки при аваріях.
4.6. Для проведення консультацій залучаються працівники консультаційного пункту, спеціалісти відділу цивільного захисту і охорони
навколишнього природного середовища виконавчого комітету селищної ради, консультанти з числа активістів цивільного захисту, які пройшли підготовку на курсах, в центрах.
Для проведення занять з медичних тем та питань психологічної підготовки залучаються працівники органів охорони здоров'я.
4.7. Робота персоналу пункту організується таким чином, щоб кожен його відвідувач у будь-який час міг отримати вичерпну інформацію (роз'яснення) щодо питань гарантованого забезпечення захисту та порядку його дій в умовах надзвичайної ситуації.
На забезпечення цієї вимоги у консультаційному пункті постійно повинен бути працівник (консультант), здатний конкретизувати положення інформації стендів (довідкової літератури, нормативних документів), а також список контактних телефонів консультантів - фахівців у відповідній галузі знань з цивільної безпеки.
4.8. Просвітницька робота та пропаганда знань серед населення з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях спрямовується на підготовку громадян до дій при виникненні надзвичайних ситуацій, зокрема: особливостей поведінки у різні періоди року, поведінки на воді, на дотримання правил пожежної безпеки, санітарно-гігієнічних норм, при виникненні епідемій, епізоотій, отруєнь тощо.
4.9. Основна увага при навчанні населення звертається на морально-психологічну підготовку, умілі дії у надзвичайних ситуаціях, характерних для місць його проживання, на виховання у громадян почуття високої відповідальності за свою підготовку та підготовку своєї родини до захисту у надзвичайних ситуаціях.
4.10. Основними організаційно-розпорядчими документами, які повинні бути у консультаційному пункті, є:
рішення про створення консультаційних пунктів при Білобожницькій сільській раді;
положення про консультаційний пункт;
план роботи консультаційного пункту на рік;
графік надання консультацій з питань цивільного захисту працівниками консультаційного пункту;
4.11. Звітність про роботу консультаційних пунктів надається у відділ
цивільного захисту і охорони навколишнього природного середовища виконавчого комітету селищної ради.
4.12. На навчально-матеріальній базі консультаційних пунктів педагогічними працівниками курсів, центрів можуть організовуватись заняття з функціонального навчання за виїзною формою їх проведення.
Секретар виконавчого комітету
сільської ради Наталія ГРИЦИК
ЗАТВЕРДЖЕНО
Додаток 3
рішення виконавчого
комітету Білобожницької сільської ради
від 23.07.2024 року № 110
ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОБОВ’ЯЗКИ
відповідальної особи за роботу консультаційного пункту
з питань цивільного захисту Білобожницької сільської ради.
Відповідальна особа за роботу консультаційного пункту з питань цивільного захисту відповідає за безпосередню організацію роботи консультаційного пункту, за планування заходів, які проводяться на пункті, зміст та своєчасне оновлення наочної інформації, організацію роботи консультантів з числа активістів цивільного захисту, стан навчально-матеріальної бази.
Він зобов'язаний:
- розробляти та вести плануючі, облікові та звітні документи консультаційного пункту;
- організовувати проведення консультацій з питань цивільного захисту та щодо дій при загрозі або виникненні надзвичайних ситуацій за порядком та в обсязі, установленому розпорядженням відповідного органу виконавчої влади, місцевого самоврядування;
- проводити інструктаж консультантів з числа активістів цивільного захисту;
- забезпечувати необхідною літературою та приладами мешканців, які бажають самостійно вивчати питання щодо їх захисту та правильних дій при загрозі або виникненнінадзвичайних ситуацій;
- вести облік заходів, проведених консультаційним пунктом щодо навчання непрацюючого населення з питань цивільного захисту;
- складати звіти про виконання плану роботи консультаційного пункту і представляти їх сільському голові;
- складати заявки на придбання навчального і наочного приладдя, технічних засобів навчання, літератури, вести їх облік, забезпечити зберігання та своєчасне списання;
- стежити за станом та порядком у приміщеннях, які використовуються для забезпечення просвітницько-консультаційної роботи;
- приймати участь у заходах з пропаганди знань серед населення з питань цивільного захисту та щодо дій при загрозі або виникненнінадзвичайних ситуацій;
ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ
Повинен знати:
- законодавство та нормативно-правові акти, що забезпечують реалізацію політики держави у сфері цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у частині виконання своїх функціональних обов’язків;
- характеристику потенційних небезпек за місцем проживання населення, порядок доведення до населення інформації про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій;
- порядок ведення плануючої, облікової та звітної документації консультаційного пункту;
- наявний фонд і місця розташування захисних споруд, місця розташування пунктів видачі засобів радіаційного та хімічного захисту, збірних евакуаційних пунктів, засобів централізованого та локального оповіщення населення, аварійно-рятувальних служб тощо;
- порядок роботи пункту та організацію проведення консультацій;
- правила дій при загрозі або виникненні надзвичайних ситуацій та проявів терористичних актів;
- призначення та правила застосування засобів індивідуального та колективного захисту;
- основи надання домедичної допомоги постраждалим при невідкладних станах;
- правила поведінки населення в несприятливих побутових і нестандартних ситуаціях;
- основні вимоги щодо забезпечення особистої та колективної безпечної життєдіяльності в різні пори року.
Повинен вміти:
- розробляти та вести плануючі, облікові та звітні документи консультаційного пункту;
- організовувати проведення консультацій з питань цивільного захисту та щодо дій при загрозі або виникненні надзвичайних ситуацій;
- розробляти навчально-методичні документи з проведення консультацій, інформаційних та агітаційних заходів;
- створювати умови для самостійного вивчення населенням матеріалів, посібників, пам’яток, іншого друкованого навчально-інформаційного матеріалу, перегляду та прослуховування спеціального циклу теле- та радіопередач;
- користуватися елементами навчально-матеріальної бази та технічними засобами для проведення консультацій.
Секретар виконавчого комітету
сільської ради Наталія ГРИЦИК
ЗАТВЕРДЖЕНО
Додаток 4
рішення виконавчого
комітету Білобожницької сільської ради
від 23.07.2024 року № 110
ПЛАН
роботи консультаційних пунктів з питань цивільного захисту
при Білобожницькій сільській раді
№ з/п |
Заходи, що плануються |
Дата |
Виконавці |
Відмітка про виконання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1
1.1
1.2
1.3
1.4
1.5
1.6
1.7
1.8
1.9
1.10
1.11
1.12
1.13
1.14 |
ПРОВЕДЕННЯ КОНСУЛЬТАЦІЙ ЗА ТЕМАМИ:
Стихійні лиха, що характерні для даної місцевості та дії населення з ліквідації їх наслідків Небезпечні хімічні речовини (НХР) та захист від них Оповіщення населення про надзвичайні ситуації Порядок використання засобів колективного захисту. Порядок отримання підготовки та використання засобів індивідуального захисту Медичні засоби індивідуального захисту Екстрена евакуація з районів аварій, катастроф та стихійного лиха Самодопомога та взаємодопомога при можливих пораненнях та ураженнях Дії при знезараженні території, квартири (будинку) та одягу Обов’язки дорослого населення із захисту дітей Правила поведінки та дії у зонах радіоактивного зараження Правила поведінки та дії при виявлені вибухонебезпечних предметів Захист продуктів харчування, води
Терористичні акти та дії населення в разі їх проявів |
Згідно окремих графіків
|
відповідальні особи за роботу КП ЦЗ
|
|
2
2.1.
2.2.
|
ПРОСВІТНИЦЬКО-ІНФОРМАЦІЙНА РОБОТА
Розроблення тематики пам’яток з питань поведінки населення в умовах надзвичайних ситуацій. Розповсюдження пам’яток серед мешканців громади:
за тематикою літніх небезпек (лісові пожежі, буревій, високі температури, обережно змії, отруйні рослини, тощо)
за тематикою осінніх небезпек (пічне опалення, обережно гриби, обмороження, сказ)
за тематикою зимових небезпек (снігові замети, обережно низькі температури, ожеледиця, тонкий лід, пожежа в помешканні, грип, тощо); |
До 01.08.2024
липень, серпень
вересень, жовтень, листопад,
грудень |
відповідальні особи за роботу КП ЦЗ
відповідальні особи за роботу КП ЦЗ
|
|
3
3.1
|
СТВОРЕННЯ ТА УДОСКОНАЛЕННЯ НАВЧАЛЬНО-МАТЕРІАЛЬНОЇ БАЗИ ПУНКТУ Розроблення змісту та виготовлення стенду Інформаційно-довідкового кутка з питань цивільного захисту |
До 01.09.2024
|
відповідальні особи за роботу КП ЦЗ |
|
Секретар виконавчого комітету
сільської ради Наталія ГРИЦИК