БІЛОБОЖНИЦЬКА ГРОМАДА
Чортківський район, Тернопільська область

33 Про перепрофілювання (зміну типу) і назву закладів освіти Білобожницької сільської ради

Фото без описуПРОЄКТ

 

 

 

БІЛОБОЖНИЦЬКА  СІЛЬСЬКА РАДА 

ЧОРТКІВСЬКОГО РАЙОНУ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ  ОБЛАСТІ 

ВОСЬМЕ  СКЛИКАННЯ 

ТРИДЦЯТЬ ТРЕТЯ СЕСІЯ

 

Р І Ш Е Н Н Я 

 

 

від  «_»  вересня  2024 року                                                                         № _____

с. Білобожниця

 

Про перепрофілювання (зміну типу) і назву

закладів освіти Білобожницької сільської ради

 

Відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту» (стаття 11), «Про повну загальну середню освіту» (стаття 32), відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 березня 2024 р. № 245, Кодексу Законів про працю України та створення необхідних умов для рівного доступу громадян до якісної освіти, підвищення ефективності заходів щодо розвитку освітньої галузі в громаді, ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, враховуючи кількість учнів у класах, керуючись перспективною мережею контингенту учнів, з метою оптимізації мережі закладів освіти Білобожницької сільської  ради, враховуючи рекомендації та висновки постійної депутатської комісії з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики, регламенту та з гуманітарних питань, сесія Білобожницької сільської  ради

 

ВИРІШИЛА:

  1. Перепрофілювати (змінити тип) і назву таких закладів освіти Білобожницької сільської ради:
    1. Базарського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Білобожницької сільської ради Чортківського району Тернопільської області (код ЄДРПОУ 24618839)  на Базарську початкову школу, місцезнаходження: 48533 Тернопільська обл., Чортківський р-н, с.Базар, вул. Шкільна, 1з 01.09.2025 року.
    2. Джуринськослобідківської філії Джуринського опорного закладу ЗСО І-ІІІ ступенів Білобожницької сільської ради Чортківського району Тернопільської області (код ЄДРПОУ 42762659) на Джуринськослобідківську початкову школу, місцезнаходження: 48571, Тернопільська область, Чортківський район, с.Джуринська Слобідка, вул. Шкільна, 11, з 01.09.2025 року.
    3. Палашівської філії Джуринського опорного закладу ЗСО І-ІІІ ступенів Білобожницької сільської ради Чортківського району Тернопільської області (код ЄДРПОУ 42762659) на Палашівську початкову школу, місцезнаходження: 48532, Тернопільська область, Чортківський район, с.Палашівка, вул. Центральна з 01.09.2025 року.
    4. Полівецької філії Джуринського опорного закладу ЗСО І-ІІІ ступенів Білобожницької сільської ради Чортківського району Тернопільської області (код ЄДРПОУ 42789047) на Полівецьку початкову школу, місцезнаходження: 48576, Тернопільська область, Чортківський район, с.Полівці, вул. Шкільна, 25, з 01.09.2025 року.
  2.  Директорам Джуринського опорного закладу І-ІІІ ступенів Михайлу ШВЕЦЮ і Базарського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Юрію ГУЗІКУ  Білобожницької сільської ради:

2.1. забезпечити здійснення усіх організаційно-правових заходів, пов'язаних із перепрофілюванням  (зміною типу) і назву закладу, відповідно до вимог законодавства;

2.2. подати на затвердження  сільському голові Віктору ШЕПЕТІ статути у новій редакції та провести реєстрацію змін  у встановленому законодавством порядку;

2.3. попередити працівників про перепрофілювання (зміну типу) і назву закладу з дотриманням вимог чинного законодавства про працю.

  1. Начальнику відділу освіти, молоді та спорту Білобожницької сільської ради Наталії ШУШКО забезпечити:

3.1. можливість продовжити навчання учнів 5-9 класів на відповідному рівні освіти у найбільш територіально доступному закладі загальної середньої освіти;

3.2. організацію підвезення учнів і педагогічних працівників до місця навчання та роботи.

 4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики, регламенту та з гуманітарних питань  Білобожницької сільської   ради.

 

 

Сільський голова                                                       Віктор ШЕПЕТА

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 Громадське обговорення щодо зміни типу закладу загальної середньої освіти

 Базарського закладу загальної середньої освіти

І-ІІІ ступенів

Білобожницької сільської ради Тернопільської області

 

https://rada.info/upload/users_files/04396259/8e0c69e8edbadef42db0ab8d46e2bb71.jpg

1. Найменування організатора громадського обговорення – Білобожницька сільська рада.

 

2. Мета: врахування думки жителів Білобожницької територіальної громади щодо зміни типу закладу загальної середньої освіти Базарського закладу загальної середньої освіти Білобожницької сільської ради Тернопільської області на початкову школу.

Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26, статті 60 Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 березня 2024 року №245:

1. Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник.

2. Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади.

3. Розвиток мережі комунальних початкових шкіл, гімназій забезпечують районні, міські, сільські, селищні ради.

4. У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

Реорганізація, перепрофілювання і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проекту, відповідного рішення засновника.

Згідно з Конституцією України (ст. 143):

«Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю, вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції».

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст. 26):

«Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради».

Закон України «Про освіту» набрав чинності 28 вересня 2017 року. Згідно з підпунктом 13 пункту 3 розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону переоформлення установчих документів закладів освіти з метою приведення їх у відповідність із Законом здійснюється протягом п'яти років з дня набрання чинності Законом. Відповідно до пункту 5 цього ж розділу Закону засновникам закладів освіти рекомендовано протягом п’яти років привести навчальні заклади та установчі документи закладів освіти у відповідність із Законом.

Відповідно до пункту 10 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6 «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 5 березня 2024 р. № 245) за рахунок субвенції не здійснюється фінансування закладів загальної середньої освіти (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить:

  • з 1 вересня 2025 року менш ніж 45 осіб;
  • з 1 вересня 2026 року – менш ніж 60 осіб.

 На території Білобожницької територіальної громади функціонує Базарський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Білобожницької сільської ради Тернопільської області у якій навчається  35 школярів.

Головне у закладі освіти – це якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навиків спілкування в колективі однолітків, вчитися здобувати лідерські навики, мати можливість повноцінного розвитку своїх здібностей та творчої майстерності. Бо тільки у конкурентному учнівському середовищі у дітей є мотивація до кращих результатів у навчанні. На жаль, з кожним роком у нашій громаді, як і в Україні зокрема, зменшується народжуваністть, відповідно  зменшується кількість учнів, особливо 5-9 класів, тому утримувати такий заклад освіти недоцільно. Неподалік розташований Джуринський опорний ЗЗСО І-ІІІ ступенів, проектна потужність якого відповідає нормам. Створення єдиного закладу   дасть позитивні результати, оскільки це і об’єднання навчальної бази, оновлення педагогічного колективу та формування нового учнівського соціуму через групування учнів з високим рівнем знань в одному закладі.

 

Значна видаткова частина бюджету використовується на забезпечення надання освітніх та ЖКП послуг.   Питання реорганізації шкіл у сільській місцевості, в період реформ, Міністерством освіти і науки поставлено на одне з перших місць на порядку денному. Ця проблема гостра для всієї України і є результатом демографічної кризи, яка спостерігається в державі.
У той же час, саме наповнюваність класів є основною складовою
розрахунку освітньої субвенції, яка визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і, яка передбачена, виключно, заробітну плату педагогічних працівників. А середня наповнюваність класів у  Базарському  закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів становить  учнів.

Мета зміни типу закладу загальної середньої освіти  не в тому, щоб перекрити дітям доступ до отримання знань, а насамперед у тому, щоб дати школярам порівняно належні умови для навчання — тобто школу, в якій є теплий клас, нормальна їдальня, спортивна зала і головне – високий рівень освіти. Адже не
можна надати якісної освіти у закладі освіти, де навчається мала кількість
дітей, чи розпорошувати бюджетні кошти, виділені на освітянську галузь, на
утримання закладу з неповними класами.
Перед місцевою владою постає
питання, утримувати так
ий заклад освіти (за опалення, електроенергію та
зарплати технічного персоналу, громада платить із власного бюджету), чи
перевести дітей до більших шкіл та забезпечити там кращі умови навчання
завдяки вивільненим коштам
.

Мережа Базарського  закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів:

 

Назва закладу

1 кл

2кл

3кл

4кл

5кл

6кл

7кл

8кл

9кл

10кл

11кл

Базарський  заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

5

1

2

0

4

1

0

0

0

0

5

1

6

 

1

5

1

7

1

6

1

0

0

 

Різниця між річною вартістю навчання дитини у середньому та у класі з
малою кількістю учнів сягає кілька десятків тисяч гривень: незалежно від
кількості учнів, громада сплачує зі свого бюджету однакові кошти за опалення,
електроенергію, воду і роботу технічного персоналу.
Чим менше учнів — тим
більша частка  цих витрат припадає на кожного з них. Питання не лише у
коштах, але й якості освіти, яку отримують учні так
ої школи.

 

На сьогодні є даним оптимальним завданням  у вирішенні проблеми малокомплектності та фінансування є реорганізація даного закладу у початкову школу. Учнів 5-11 класів даного навчального закладу планується підвозити до Джуринського опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів шкільним автобусом. Вивчається питання можливого працевлаштування вчителів у школах громади.

Проаналізувавши перспективну мережу, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу, провівши засідання робочої групи відділу освіти, молоді і спорту виносимо на громадське обговорення  питання реорганізації  шляхом пониження Базарського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Білобожницької сільської ради Чортківського району Тернопільської області на Базарську початкову школу Чортківського району Тернопільської області.

3. Формат проведення громадського обговорення:

 - враховуючи певні обмеження в умовах воєнного стану в Україні, заборони масових зібрань, пропозиції та зауваження приймаються у письмовій формі із зазначенням особи та контактної інформації заявника за адресою:  вул. Л.Українки, 34, село Білобожниця, Чортківського району, Тернопільської області (відділ освіти, молоді та спорту Білобожницької сільської ради).

 До участі в громадському обговоренні запрошуються мешканці громади.

4. Місце знаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення можна отримати у вищевказаному відділі за даною адресою. 

Запрошуємо Вас долучитися до громадського обговорення щодо зміни типу закладу загальної середньої освіти вище зазначеного закладу освіти.

5. Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення – Людмила ДЕРКАЧ.

Контактна особа – Наталія ШУШКО, начальник відділу освіти, молоді та спорту  Білобожницької сільської ради, тел. 0683568396

6. Строк і спосіб оприлюднення результатів громадського обговорення, узагальнення висловлених в ході проведення громадського обговорення зауважень та пропозицій здійснюється організатором.

Після отримання висловлених пропозицій та проведенного аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на сайті  Білобожницької сільської  ради. 

 

 

ДОДАТОК 2

 Громадське обговорення щодо зміни типу закладу загальної середньої освіти

Палашівської філії Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти

І-ІІІ ступенів

Білобожницької сільської ради Тернопільської області

 

https://rada.info/upload/users_files/04396259/8e0c69e8edbadef42db0ab8d46e2bb71.jpg

1. Найменування організатора громадського обговорення – Білобожницька сільська рада.

 

2. Мета: врахування думки жителів Білобожницької територіальної громади щодо зміни типу закладу загальної середньої Палашівської філії Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Білобожницької сільської ради Тернопільської області на початкову школу.

Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26, статті 60 Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 березня 2024 року №245:

1. Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник.

2. Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади.

3. Розвиток мережі комунальних початкових шкіл, гімназій забезпечують районні, міські, сільські, селищні ради.

4. У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

Реорганізація, перепрофілювання і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проекту, відповідного рішення засновника.

Згідно з Конституцією України (ст. 143):

«Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю, вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції».

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст. 26):

«Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради».

Закон України «Про освіту» набрав чинності 28 вересня 2017 року. Згідно з підпунктом 13 пункту 3 розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону переоформлення установчих документів закладів освіти з метою приведення їх у відповідність із Законом здійснюється протягом п'яти років з дня набрання чинності Законом. Відповідно до пункту 5 цього ж розділу Закону засновникам закладів освіти рекомендовано протягом п’яти років привести навчальні заклади та установчі документи закладів освіти у відповідність із Законом.

Відповідно до пункту 10 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6 «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 5 березня 2024 р. № 245) за рахунок субвенції не здійснюється фінансування закладів загальної середньої освіти (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить:

  • з 1 вересня 2025 року менш ніж 45 осіб;
  • з 1 вересня 2026 року – менш ніж 60 осіб.

 На території Білобожницької територіальної громади функціонує Палашівська філія Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Білобожницької сільської ради Тернопільської області у якій навчається  34 школярі.

Головне у закладі освіти – це якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навиків спілкування в колективі однолітків, вчитися здобувати лідерські навики, мати можливість повноцінного розвитку своїх здібностей та творчої майстерності. Бо тільки у конкурентному учнівському середовищі у дітей є мотивація до кращих результатів у навчанні. На жаль, з кожним роком у нашій громаді, як і в Україні зокрема, зменшується народжуваністть, відповідно  зменшується кількість учнів, особливо 5-9 класів, тому утримувати такий заклад освіти недоцільно. Палашівська філія Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів знаходиться у приміщенні без спортивної зали та спортивного майданчика. Кількість учнів не в повній мірі відповідає потребам учасників освітнього процесу. Неподалік розташований Джуринський опорний ЗЗСО І-ІІІ ступенів, проектна потужність якого відповідає нормам. Створення єдиного закладу   дасть позитивні результати, оскільки це і об’єднання навчальної бази, оновлення педагогічного колективу та формування нового учнівського соціуму через групування учнів з високим рівнем знань в одному закладі.

Значна видаткова частина бюджету використовується на забезпечення надання освітніх та ЖКП послуг.   Питання реорганізації шкіл у сільській місцевості, в період реформ, Міністерством освіти і науки поставлено на одне з перших місць на порядку денному. Ця проблема гостра для всієї України і є результатом демографічної кризи, яка спостерігається в державі.
У той же час, саме наповнюваність класів є основною складовою
розрахунку освітньої субвенції, яка визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і, яка передбачена, виключно, заробітну плату педагогічних працівників. А середня наповнюваність класів у  Палашівській філії Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів становить 4 учнів .

Мета зміни типу закладу середньої освіти  не в тому, щоб перекрити дітям доступ до отримання знань, а насамперед у тому, щоб дати школярам порівняно належні умови для навчання — тобто школу, в якій є теплий клас, нормальна їдальня, спортивна зала і головне – високий рівень освіти. Адже не
можна надати якісної освіти у закладі освіти, де навчається мала кількість
дітей, чи розпорошувати бюджетні кошти, виділені на освітянську галузь, на
утримання закладу з неповними класами.
Перед місцевою владою постає
питання, утримувати так
ий заклад освіти (за опалення, електроенергію та
зарплати технічного персоналу, громада платить із власного бюджету), чи
перевести дітей до більших шкіл та забезпечити там кращі умови навчання
завдяки вивільненим коштам
.

Мережа Палашівської філії Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів:

 

Назва закладу

1 кл

2кл

3кл

4кл

5кл

6кл

7кл

8кл

9кл

Палашівська філія Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

1

0

2

1

2

0

4

0

5

1

5

1

6

 

1

3

0

6

1

 

Різниця між річною вартістю навчання дитини у середньому та у класі з
малою кількістю учнів сягає кілька десятків тисяч гривень: незалежно від
кількості учнів, громада сплачує зі свого бюджету однакові кошти за опалення,
електроенергію, воду і роботу технічного персоналу.
Чим менше учнів — тим
більша частка  цих витрат припадає на кожного з них. Питання не лише у
коштах, але й якості освіти, яку отримують учні так
ої школи.

 

На сьогодні є даним оптимальним завданням  у вирішенні проблеми малокомплектності та фінансування є реорганізація даного закладу у початкову школу. Учнів 5-9 класів даного навчального закладу планується підвозити до Джуринського опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів шкільним автобусом. Вивчається питання можливого працевлаштування вчителів у школах громади.

Проаналізувавши перспективну мережу, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу, провівши засідання робочої групи відділу освіти, молоді і спорту виносимо на громадське обговорення  питання реорганізації  шляхом пониження Палашівської філії Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківського району Тернопільської області на Палашівську початкову школу Чортківського району Тернопільської області.

3. Формат проведення громадського обговорення:

 - враховуючи певні обмеження в умовах воєнного стану в Україні, заборони масових зібрань, пропозиції та зауваження приймаються у письмовій формі із зазначенням особи та контактної інформації заявника за адресою:  вул. Л.Українки, 34, село Білобожниця, Чортківського району, Тернопільської області (відділ освіти, молоді та спорту Білобожницької сільської ради).

 До участі в громадському обговоренні запрошуються мешканці громади.

4. Місце знаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення можна отримати у вищевказаному відділі за даною адресою. 

5. Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення – Людмила ДЕРКАЧ.

Контактна особа – Наталія ШУШКО, начальник відділу освіти, молоді та спорту  Білобожницької сільської ради, тел. 0683568396

6. Строк і спосіб оприлюднення результатів громадського обговорення, узагальнення висловлених в ході проведення громадського обговорення зауважень та пропозицій здійснюється організатором.

Після отримання висловлених пропозицій та проведенного аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на сайті  Білобожницької сільської  ради. 

 

ДОДАТОК 3

 Громадське обговорення щодо зміни типу закладу загальної середньої освіти

Полівецької філії Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти

І-ІІІ ступенів

Білобожницької сільської ради Тернопільської області

 

https://rada.info/upload/users_files/04396259/8e0c69e8edbadef42db0ab8d46e2bb71.jpg

1. Найменування організатора громадського обговорення – Білобожницька сільська рада.

 

2. Мета: врахування думки жителів Білобожницької територіальної громади щодо зміни типу закладу загальної середньої освіти Полівецької філії Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Білобожницької сільської ради Тернопільської області на початкову школу.

Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26, статті 60 Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 березня 2024 року №245:

1. Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник.

2. Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади.

3. Розвиток мережі комунальних початкових шкіл, гімназій забезпечують районні, міські, сільські, селищні ради.

4. У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

Реорганізація, перепрофілювання і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проекту, відповідного рішення засновника.

Згідно з Конституцією України (ст. 143):

«Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю, вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції».

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст. 26):

«Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради».

Закон України «Про освіту» набрав чинності 28 вересня 2017 року. Згідно з підпунктом 13 пункту 3 розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону переоформлення установчих документів закладів освіти з метою приведення їх у відповідність із Законом здійснюється протягом п'яти років з дня набрання чинності Законом. Відповідно до пункту 5 цього ж розділу Закону засновникам закладів освіти рекомендовано протягом п’яти років привести навчальні заклади та установчі документи закладів освіти у відповідність із Законом.

Відповідно до пункту 10 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6 «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 5 березня 2024 р. № 245) за рахунок субвенції не здійснюється фінансування закладів загальної середньої освіти (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить:

  • з 1 вересня 2025 року менш ніж 45 осіб;
  • з 1 вересня 2026 року – менш ніж 60 осіб.

 На території Білобожницької територіальної громади функціонує Полівецька філія Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Білобожницької сільської ради Тернопільської області у якій навчається  40 школярів.

Головне у закладі освіти – це якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навиків спілкування в колективі однолітків, вчитися здобувати лідерські навики, мати можливість повноцінного розвитку своїх здібностей та творчої майстерності. Бо тільки у конкурентному учнівському середовищі у дітей є мотивація до кращих результатів у навчанні. На жаль, з кожним роком у нашій громаді, як і в Україні зокрема, зменшується народжуваністть, відповідно  зменшується кількість учнів, особливо 5-9 класів, тому утримувати такий заклад освіти недоцільно. Кількість учнів не в повній мірі відповідає потребам учасників освітнього процесу. Неподалік розташований Джуринський опорний ЗЗСО І-ІІІ ступенів, проектна потужність якого відповідає нормам. Створення єдиного закладу   дасть позитивні результати, оскільки це і об’єднання навчальної бази, оновлення педагогічного колективу та формування нового учнівського соціуму через групування учнів з високим рівнем знань в одному закладі.

Значна видаткова частина бюджету використовується на забезпечення надання освітніх та ЖКП послуг.   Питання реорганізації шкіл у сільській місцевості, в період реформ, Міністерством освіти і науки поставлено на одне з перших місць на порядку денному. Ця проблема гостра для всієї України і є результатом демографічної кризи, яка спостерігається в державі.
У той же час, саме наповнюваність класів є основною складовою
розрахунку освітньої субвенції, яка визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і, яка передбачена, виключно, заробітну плату педагогічних працівників. А середня наповнюваність класів у  Полівецькій філії Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів становить 4 учнів.

Мета зміни типу закладу середньої освіти  не в тому, щоб перекрити дітям доступ до отримання знань, а насамперед у тому, щоб дати школярам порівняно належні умови для навчання — тобто школу, в якій є теплий клас, нормальна їдальня, спортивна зала і головне – високий рівень освіти. Адже не
можна надати якісної освіти у закладі освіти, де навчається мала кількість
дітей, чи розпорошувати бюджетні кошти, виділені на освітянську галузь, на
утримання закладу з неповними класами.
Перед місцевою владою постає
питання, утримувати так
ий заклад освіти (за опалення, електроенергію та
зарплати технічного персоналу, громада платить із власного бюджету), чи
перевести дітей до більших шкіл та забезпечити там кращі умови навчання
завдяки вивільненим коштам
.

Мережа Полівецької філії Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів:

 

Назва закладу

1 кл

2кл

3кл

4кл

5кл

6кл

7кл

8кл

9кл

Полівецька філія Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

2

0

9

1

4

1

0

0

6

1

3

0

5

 

1

6

1

5

1

 

Різниця між річною вартістю навчання дитини у середньому та у класі з
малою кількістю учнів сягає кілька десятків тисяч гривень: незалежно від
кількості учнів, громада сплачує зі свого бюджету однакові кошти за опалення,
електроенергію, воду і роботу технічного персоналу.
Чим менше учнів — тим
більша частка  цих витрат припадає на кожного з них. Питання не лише у
коштах, але й якості освіти, яку отримують учні так
ої школи.

 

На сьогодні є даним оптимальним завданням  у вирішенні проблеми малокомплектності та фінансування є реорганізація даного закладу у початкову школу. Учнів 5-9 класів даного навчального закладу планується підвозити до Джуринського опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів шкільним автобусом. Вивчається питання можливого працевлаштування вчителів у школах громади.

Проаналізувавши перспективну мережу, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу, провівши засідання робочої групи відділу освіти, молоді і спорту виносимо на громадське обговорення  питання реорганізації  шляхом пониження Полівецької філії Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківського району Тернопільської області на Полівецьку початкову школу Чортківського району Тернопільської області.

3. Формат проведення громадського обговорення:

 - враховуючи певні обмеження в умовах воєнного стану в Україні, заборони масових зібрань, пропозиції та зауваження приймаються у письмовій формі із зазначенням особи та контактної інформації заявника за адресою:  вул. Л.Українки, 34, село Білобожниця, Чортківського району, Тернопільської області (відділ освіти, молоді та спорту Білобожницької сільської ради).

 До участі в громадському обговоренні запрошуються мешканці громади.

4. Місце знаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення можна отримати у вищевказаному відділі за даною адресою. 

Запрошуємо Вас долучитися до громадського обговорення щодо зміни типу закладу загальної середньої освіти вище зазначеного закладу освіти.

5. Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення – Людмила ДЕРКАЧ.

Контактна особа – Наталія ШУШКО, начальник відділу освіти, молоді та спорту  Білобожницької сільської ради, тел. 0683568396

6. Строк і спосіб оприлюднення результатів громадського обговорення, узагальнення висловлених в ході проведення громадського обговорення зауважень та пропозицій здійснюється організатором.

Після отримання висловлених пропозицій та проведенного аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на сайті  Білобожницької сільської  ради. 

 

ДОДАТОК 4

 Громадське обговорення щодо зміни типу закладу загальної середньої освіти

Джуринськослобідківської філії Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти

І-ІІІ ступенів

Білобожницької сільської ради Тернопільської області

 

https://rada.info/upload/users_files/04396259/8e0c69e8edbadef42db0ab8d46e2bb71.jpg

1. Найменування організатора громадського обговорення – Білобожницька сільська рада.

2. Мета: врахування думки жителів Білобожницької територіальної громади щодо зміни типу закладу загальної середньої освіти Джуринськослобідківської філії Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Білобожницької сільської ради Тернопільської області на початкову школу.

Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26, статті 60 Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 березня 2024 року №245:

1. Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник.

2. Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади.

3. Розвиток мережі комунальних початкових шкіл, гімназій забезпечують районні, міські, сільські, селищні ради.

4. У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

Реорганізація, перепрофілювання і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проекту, відповідного рішення засновника.

Згідно з Конституцією України (ст. 143):

«Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю, вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції».

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст. 26):

«Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради».

Закон України «Про освіту» набрав чинності 28 вересня 2017 року. Згідно з підпунктом 13 пункту 3 розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону переоформлення установчих документів закладів освіти з метою приведення їх у відповідність із Законом здійснюється протягом п'яти років з дня набрання чинності Законом. Відповідно до пункту 5 цього ж розділу Закону засновникам закладів освіти рекомендовано протягом п’яти років привести навчальні заклади та установчі документи закладів освіти у відповідність із Законом.

Відповідно до пункту 10 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6 «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 5 березня 2024 р. № 245) за рахунок субвенції не здійснюється фінансування закладів загальної середньої освіти (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить:

  • з 1 вересня 2025 року менш ніж 45 осіб;
  • з 1 вересня 2026 року – менш ніж 60 осіб.

 На території Білобожницької територіальної громади функціонує Джуринськослобідківська філія Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Білобожницької сільської ради Тернопільської області у якій навчається  35 школярів.

Головне у закладі освіти – це якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навиків спілкування в колективі однолітків, вчитися здобувати лідерські навики, мати можливість повноцінного розвитку своїх здібностей та творчої майстерності. Бо тільки у конкурентному учнівському середовищі у дітей є мотивація до кращих результатів у навчанні. На жаль, з кожним роком у нашій громаді, як і в Україні зокрема, зменшується народжуваністть, відповідно  зменшується кількість учнів, особливо 5-9 класів, тому утримувати такий заклад освіти недоцільно. Джуринськослобідківська філія Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів знаходиться у приміщенні без спортивної зали та спортивного майданчика. Кількість учнів не в повній мірі відповідає потребам учасників освітнього процесу. Неподалік розташований Джуринський опорний ЗЗСО І-ІІІ ступенів, проектна потужність якого відповідає нормам. Створення єдиного закладу   дасть позитивні результати, оскільки це і об’єднання навчальної бази, оновлення педагогічного колективу та формування нового учнівського соціуму через групування учнів з високим рівнем знань в одному закладі.

Значна видаткова частина бюджету використовується на забезпечення надання освітніх та ЖКП послуг.   Питання реорганізації шкіл у сільській місцевості, в період реформ, Міністерством освіти і науки поставлено на одне з перших місць на порядку денному. Ця проблема гостра для всієї України і є результатом демографічної кризи, яка спостерігається в державі.
У той же час, саме наповнюваність класів є основною складовою
розрахунку освітньої субвенції, яка визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і, яка передбачена, виключно, заробітну плату педагогічних працівників. А середня наповнюваність класів у  Джуринськослобідківській філії Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів становить 4 учнів .

Мета зміни типу закладу середньої освіти  не в тому, щоб перекрити дітям доступ до отримання знань, а насамперед у тому, щоб дати школярам порівняно належні умови для навчання — тобто школу, в якій є теплий клас, нормальна їдальня, спортивна зала і головне – високий рівень освіти. Адже не
можна надати якісної освіти у закладі освіти, де навчається мала кількість
дітей, чи розпорошувати бюджетні кошти, виділені на освітянську галузь, на
утримання закладу з неповними класами.
Перед місцевою владою постає
питання, утримувати так
ий заклад освіти (за опалення, електроенергію та
зарплати технічного персоналу, громада платить із власного бюджету), чи
перевести дітей до більших шкіл та забезпечити там кращі умови навчання
завдяки вивільненим коштам
.

Мережа Джуринськослобідківської філії Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів:

 

Назва закладу

1 кл

2кл

3кл

4кл

5кл

6кл

7кл

8кл

9кл

Джуринськослобідківська філія Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

учні

клас

0

0

3

0

3

1

4

0

3

0

4

0

7

 

1

6

1

5

1

 

Різниця між річною вартістю навчання дитини у середньому та у класі з
малою кількістю учнів сягає кілька десятків тисяч гривень: незалежно від
кількості учнів, громада сплачує зі свого бюджету однакові кошти за опалення,
електроенергію, воду і роботу технічного персоналу.
Чим менше учнів — тим
більша частка  цих витрат припадає на кожного з них. Питання не лише у
коштах, але й якості освіти, яку отримують учні так
ої школи.

 

На сьогодні є даним оптимальним завданням  у вирішенні проблеми малокомплектності та фінансування є реорганізація даного закладу у початкову школу. Учнів 5-9 класів даного навчального закладу планується підвозити до Джуринського опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів шкільним автобусом. Вивчається питання можливого працевлаштування вчителів у школах громади.

Проаналізувавши перспективну мережу, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу, провівши засідання робочої групи відділу освіти, молоді і спорту виносимо на громадське обговорення  питання реорганізації  шляхом пониження Джуринськослобідківської філії Джуринського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківського району Тернопільської області на Джуринськослобідківську початкову школу Чортківського району Тернопільської області.

3. Формат проведення громадського обговорення:

 - враховуючи певні обмеження в умовах воєнного стану в Україні, заборони масових зібрань, пропозиції та зауваження приймаються у письмовій формі із зазначенням особи та контактної інформації заявника за адресою:  вул. Л.Українки, 34, село Білобожниця, Чортківського району, Тернопільської області (відділ освіти, молоді та спорту Білобожницької сільської ради).

 До участі в громадському обговоренні запрошуються мешканці громади.

4. Місце знаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення можна отримати у вищевказаному відділі за даною адресою. 

Запрошуємо Вас долучитися до громадського обговорення щодо зміни типу закладу загальної середньої освіти вище зазначеного закладу освіти.

5. Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення – Людмила ДЕРКАЧ.

Контактна особа – Наталія ШУШКО, начальник відділу освіти, молоді та спорту  Білобожницької сільської ради, тел. 0683568396

6. Строк і спосіб оприлюднення результатів громадського обговорення, узагальнення висловлених в ході проведення громадського обговорення зауважень та пропозицій здійснюється організатором.

Після отримання висловлених пропозицій та проведенного аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на сайті  Білобожницької сільської  ради. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь