27Програма фінансової підтримки інклюзивно-ресурснного центру Чортківської міської ради на 2024 рік
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення сесії
Білобожницької сільської ради
від ________ №____
ПРОГРАМА
фінансової підтримки
інклюзивно-ресурснного центру Чортківської міської ради
на 2024 рік
Паспорт програми
1. |
Ініціатор розроблення програми |
Білобожницька сільська рада |
2. |
Підстава до розробки Програми |
Закони України: «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту» «Про охорону дитинства», «Про місцеве самоврядування в Україні». |
3. |
Розробник програми |
Відділ освіти, молоді та спорту Білобожницької сільської ради |
4. |
Співрозробники програми |
Фінансовий відділ Білобожницької сільської ради |
5. |
Відповідальні виконавці програми |
Фінансовий відділ Білобожницької сільської ради, відділ освіти, молоді та спорту Білобожницької сільської ради |
6. |
Учасники програми |
Фінансовий відділ Білобожницької сільської ради, відділ освіти, молоді та спорту Білобожницької сільської ради, інклюзивно-ресурсний центр Чортківської міської ради |
7. |
Термін реалізації програми |
2024 рік |
8. |
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні програми |
Білобожницький сільський бюджет |
9. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми
|
46 154 грн |
- Загальні положення
Провідна роль у впровадженні різних форм навчання дітей з особливими освітніми потребами належить державі, при цьому політика держави відносно осіб з інвалідністю будується на рівноправності та гарантіях рівних прав для забезпечення їх повноцінної життєдіяльності. Оновлене законодавство України в галузі освіти забезпечує правові засади подальшого розвитку системи освіти в частині створення умов для навчання, реабілітації, соціальної адаптації, інтеграції в суспільство дітей з особливими потребами. Поруч з цим, державна політика у сфері освіти формується таким чином, щоб задовольнити всі освітні потреби дітей з особливими потребами, сприяти розвитку освітніх систем і разом з тим стати складовою нової соціальної та економічної політики. А це, у свою чергу, вимагає становлення нової філософії державної політики щодо осіб з інвалідністю, проведення кардинальних реформ в існуючій системі освіти, які б гарантували рівність можливостей для всіх дітей та молодих людей на доступ до дошкільної, шкільної, професійної та вищої освіти.
На сьогодні, домінуючим напрямком в стратегії розвитку освіти для дітей з особливими потребами є упровадження інклюзивної навчання в закладах загальної середньої та дошкільної освіти. Філософія інклюзивної освіти тісно переплітається з концепцією прав людини та можливості рівного доступу й участі в усіх сферах життя.
Важливим кроком на шляху розвитку інклюзивного навчання стало створення сучасної мережі інноваційних установ – інклюзивно-ресурсних центрів, закладів, метою діяльності яких є визначення особливих освітніх потреб дітей на основі сучасних діагностичних методик і з урахуванням міжнародної класифікації функцій дітей з особливими потребами. Поруч з цим, центри є територіально доступними. Інклюзивно-ресурсні центри:
- проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
- надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги;
- забезпечують системний та кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами.
Наразі заклади освіти, в яких відкриваються інклюзивні класи або інклюзивні групи, стикаються з викликами повсякчас: низький рівень терпимості в суспільстві, стигматизація та дискримінація різних груп населення дуже явна. На фоні нетолерантного ставлення до людей з певними відмінностями, зокрема до дітей з певними розладами або особливими потребами, навчальні заклади, що відкривають інклюзивні класи, стикаються з безліччю психологічних проблем під час адаптації дітей в своїх навчальних закладах. Проблеми виникають в колективі педагогів, у вигляді відмов виконувати рекомендації щодо тих чи інших дітей, батьки інших дітей часто скаржаться, що діти з інклюзією заважають отримувати знання їхнім дітям, адміністрації часто втрачають контроль над ситуацією або просто “замовчують” такі конфлікти.
Звідси випливає гостра потреба у визначенні програмних підходів та пріоритетних напрямів тісної співпраці із фахівцями інкюзивно – ресурсних центрів та працівниками закладів освіти задля реального включення осіб з особливими потребами в активне суспільне життя.
Мета Програми
Метою Програми є роз`яснення існуючих проблем шляхом удосконалення відповідних організаційних та нормативно-правових механізмів та здійснення комплексно-пріоритетних заходів: розробка алгоритму співпраці громади з ІРЦ, зі спеціалістами інклюзивно-ресурсного центру.
- Основні завдання Програми
Здійснення співфінансування видатків Інклюзивно-ресурсного центру Чортківської міської ради, що надає освітні послуги дітям з особливими освітніми потребами, які мешкають на території Білобожницької територіальної громади, з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки їх розвитку та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу через діяльність Інклюзивно-ресурсного центру Чортківської міської ради.
- Інформаційно-просвітницьке забезпечення Програми
1. Забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психологопедагогічної оцінки розвитку особи (далі - комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
2. Проводення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб.
3. Надання рекомендації закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи.
4. Консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку.
5. Забезпечення участі фахівців інклюзивно- ресурсного центру: у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами; у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо.
6. Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами: дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти; дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу.
8. Визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі).
9. Визначення рівня підтримки осіб з особливими освітніми потребами в закладі освіти.
10. Надання консультативної, психологічної допомогу батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання.
11. Інформування громади про діяльність інклюзивно-ресурсного центру та взаємодію з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо.
12. Ведення обліку осіб, які звернулися до інклюзивно-ресурсного центру.
13. Надання звітної та аналітичної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру.
4.Очікувані результати програми
Передбачені Програмою заходи планується здійснити протягом 2024 року.
5. Фінансове забезпечення Програми
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів Білобожницького сільського бюджету.
Головними розпорядниками бюджетних коштів з виконання заходів Програми є Білобожницька сільська рада.
6. Контроль за виконання Програми
Контроль за виконанням цієї Програми здійснює відділ освіти, молоді та спорту Білобожницької сільської ради.
Заходи програми
фінансової підтримки
інклюзивно-ресурснного центру Чортківської міської ради
на 2024 рік
№ з/п |
Назва заходу |
Виконавець |
Обсяги фінансування грн 2023 р. |
1 |
Проводення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб. |
Інклюзивно- ресурсний центр |
32 020 грн |
2 |
Надання рекомендації закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи |
Інклюзивно- ресурсний центр |
1 000 грн |
3 |
Визначення рівня підтримки осіб з особливими освітніми потребами в закладі освіти. |
Відділ освіти, молоді та спорту, інклюзивно- ресурсний центр |
1 500 грн |
4 |
Забезпечення участі фахівчців інклюзивно- ресурсного центру: у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами; у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо. |
Відділ освіти, молоді та спорту, інклюзивно- ресурсний центр |
1 000 грн |
5. |
Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послугт дітям з особливими освітніми потребами: дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти; дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу.
|
Інклюзивно- ресурсний центр |
3 500 грн. |
6. |
Закупівля засобів на підтримку осіб з особливими освітніми потребами та відповідного обладнання. |
Інклюзивно- ресурсний центр |
7 134 грн |
Секретар ради Надія ЗАДОРОЖНА